مصاحبه آرشیو خبر ها
نوستالوژی به سبک دلپیرو

نوستالوژی به سبک دلپیرو

برای برخی از دوستداران فوتبال همواره نوستالوژی های دوران گذشته از اهمیت و ویژگی خاصی برخوردار است، نوستالوژی هایی که شاید تکرار آن ها، هیجان، شادابی و شور منحصر به فردی را برای آنان به ارمغان اورد و سبب شود برای دقایقی هم شده همان هیجان آن دوران را با تمام وجود احساس کنند.

 

در این میان بازیکنان فوتبال نیز که خود خالق لحظات فراموش نشدنی و نوستالوژی های ما بودند خاطرات ویژه ای از آن دوران دارند، الساندرو دل پیر،

 

اسطوره ای دوست داشتنی که در تاریخ بیانکونری هرگز تکرار شدنی نیست خود یکی از مهم ترین ستاره هایی ست که برای دوست داران یووه بارها و بارها لحظات خارق العاده و منحصر به فردی را رقم زده.

 

الکس در گفت و گویی که از او در خصوص نوستالوژی های دوران بازیگری اش سوال کردند، شرکت کرد

 

سبک گلزنی

 

در زمان جوانی باجو و زولا اینگونه گل می زدند، بارها گلزنی های آنها را تماشا می کردم بازیکنانی که کیفیت عجیبی در این سبک از گلزنی داشتند. این سبک که من در مرور زمان در آن ممتاز شدم فوق العاده بود، چرخش و بعد شوت به دروازه و گل. من تمام مدت این سبک را تمرین می کردم، خیلی تمرین کردم، هر از گاهی نیز دچار مشکل می شدم و اشتباه می کردم اما تمرینات من در این بخش خیلی زیاد بود و در حین تمرین فکر می کردم و تغییراتی در آن دادم، این تغییرات مهم بودند و در طول یک سال چندین گل به این سبک زدم و هر بار بیشتر به تغییرات و موفقیت در گلزنی به این سبک تمرکز می کردم، واقعا فوق العاده بود، فکر نمی کردم مجبور باشم که این کار را انجام دهم ولی آنها مرا به سمت رویدادهای خاص و مهم زندگی ام کشاندند و پیروزی های بزرگ و ویژه ای را به دست اوردم. به ویژه در پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا، سال های بی نظیری بودند.

 

گل های ویژه

 

دو، سه گل واقعا ویژه و بی نظیر هستند، استپ، بعد دریبل، بعد یک چرخش و شوت به دروازه و گل. مطمئنا در این میان گل به دورتموند ویژگی خاصی داشت، یک گل در لحظه ای خاص که سطح بالایی از احساس و هیجان و در عین حال کیفیت را به نمایش گذاشت. اولین بازی در لیگ قهرمانان و اولین گل، این گل ها در میان سه گل برتر و خاص من جای دارند.

 

جام جهانی

 

در واقع ایتالیا و آلمان همیشه بی نظیر هستند، این بازی در نیمه نهایی نیز یکی از دیدارهای ویژه ای بود که نمی توان از ان به راحتی گذشت. از نظر شخصی نیز برای من این بازی تاریخی ست، ان جام جهانی اخرین فرصت برای یک نسل از بازیکنانی بود که باید جامی را پیروز میشدند. در جام جهانی 2010 امیدوار بودم که به افریقای جنوبی بروم اما لیپی تصمیم دیگری گرفت.

 

جام بین قاره ای

 

امروزه اگر در لیگ کشورتان چهارم شوید می تواند شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشید، اما قبل از این باید اول می شدید. در سه سال هر انچه که بود را فتح کردم و پیروز شدیم، در ان سه سال مهمترین رویدادهای ورزشی را به دست اوردم، اسکودتو، لیگ قهرمانان و شادی ان قهرمانی زیرا در سال 85 هیچ کس کاملا شاد نشد و در ادامه جام بین قاره ای، مسیری که بی نظیر طی شد و باعث ایجاد چالش های جدیدی شد.

 

توپ طلا

 

اگر امروز آن را به من بدهند، سریع می روم که این جایزه را دریافت کنم. البته یک حساسیت و افسوس نیست، بلکه یک رخداد مهم ورزشی ست، اما خب معیارهایی برای قضاوت وجود دارد، من از حرفه و دوران ورزشی خودم خوشحال هستم، موفق به مدیریت و حفظ آن شدم. برای آنچه که به دست نیاوردم کمی به دردسر افتادم اما این خود عاملی برای انگیزه و بهبود کیفیت بازی ام شد. اگر نمی توانستم بازی کنم خیلی بدتر بود، یک درام واقعی برای یک فوتبالیست. اما من همیشه بیشترین تلاش ام را انجام دادم و از حداکثر توانم ام برای آنچه می تواستم به دنیای فوتبال ارائه دهم، استفاده کردم. در زندگی و در فوتبال همواره سعی کردم احساسات مثبت را ارائه دهم و فوتبال بهترین ها را برای من به همراه اورد، فکر می کنم برای پسری از ونتو این یک مسیر ویژه ای بود که ساخته شده بود و من خوشحالم که در دوره ای زندگی کردم که شاید در تاریخ فوتبال تکرار نشدنی باشد.

 

نوستالوژی از یک هم بازی خاص

 

به ذهنم نام توریچلی امد، او مسیر خارق العاده ای را در طول دوران بازیگیری اش طی کرد و به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نیز رسید، او شخصیت تحسین برانگیزی داشت.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: